Αρθρο για το συγχρονο τραμ (07.07.2005)

Το όραμα του σύγχρονου τραμ μπορεί και πρέπει να γίνει πραγματικότητα

 

Του Παύλου Μαρκάκη – Πολιτικού Μηχανικού

Αντιδημάρχου Βόλου  - Προέδρου της ΔΕΜΑΚΑΒ

 

Όσοι πιστέψαμε στην αναγκαιότητα της πραγματοποίησης της διημερίδας για τα μέσα σταθερής τροχιάς δικαιωθήκαμε. Όσοι πιστεύουμε στην  ανθρώπινη ανάπτυξη της πόλης μας και στην εξασφάλιση συνθηκών για καλύτερη ποιότητα ζωής βρήκαμε συμμάχους και στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.

Είναι  καθήκον και προτεραιότητα για όσους ασχολούνται μ ε την Αυτοδιοίκηση να προλαμβάνουν τα αδιέξοδα να μελετούν τις σύγχρονες τάσεις και να προγραμματίζουν τις ενέργειες εκείνες που θα οδηγούν τις τοπικές κοινωνίες σε στόχους και λύσεις .

Ο προβληματισμός  η διαβούλευση  ακόμη και η αντιπαράθεση  επιχειρημάτων οδηγούν  σε συμπεράσματα που έχουν πλέον την ωριμότητα που χρειάζονται για να πραγματοποιηθούν ακόμη και οι πιο οραματικοί σχεδιασμοί

Με τα στοιχεία αυτά σαν δεδομένα η επιτυχία της  διημερίδας αναγνωρίσθηκε από ειδικούς επιστήμονες και   Πανεπιστημιακούς σαν ιδιαίτερη, αφού είχε όλα τα στοιχεία ενός ευρύτατου διαλόγου και πολλαπλών εμπειριών.

Ιδιαίτερη σημασία είχε η μεγάλη συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας,  των απλών πολιτών σε ένα θέμα που φαίνεται ότι τους αγγίζει γιατί η περιοχή μας έχει μάθει να ζει και να λειτουργεί με τα μέσα σταθερής τροχιάς.

Ζωντανή μέχρι τέλους ήταν και η συζήτηση στο «στρογγυλό τραπέζι» που φαίνεται ότι κράτησε το ενδιαφέρων των πολιτικών αλλά και των αναγνωρισμένων συγκοινωνιολόγων.

Τα πρώτα συμπεράσματα μπορεί να δημοσιοποιούνται και να είναι θετικά όμως η επεξεργασία των θέσεων, των δυσκολιών,  των θετικών και αρνητικών στοιχείων είναι ανάγκη να συνεχισθεί και γι αυτό και τα επόμενα βήματα πρέπει να είναι ξεκάθαρα και προγραμματισμένα

  • Το Στρατηγικό Σχέδιο της πόλης και της ευρύτερης περιοχής πρέπει να προβλέπει και να περιλαμβάνει την ανάπτυξη των σύγχρονων μέσων σταθερής τροχιάς
  • Το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (Γ.Π.Σ) πρέπει να  έχει μέριμνα για την προστασία του «ιστορικού κέντρου» της πόλης και τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της επόμενης δεκαετίας ώστε τα μέσα μαζικής μεταφοράς να κυριαρχούν έναντι του Ι.Χ
  • Να προβλεφθεί ο συγκοινωνιακός χάρτης  και ο φορέας διαχείρισης των συγκοινωνιακών μεταφορών ώστε όλα τα μέσα να παίξουν τον ρόλο τους και να λειτουργούν συμπληρωματικά
  • Η υποδομή του ΟΣΕ πρέπει άμεσα να αξιοποιηθεί με πρώτο στόχο την γρήγορη, ασφαλή και αξιόπιστη επικοινωνία των μεγάλων αστικών κέντρων της Θεσσαλίας

 

Το όραμα ενός σύγχρονου τραμ δεν είναι πολύ μακριά από την πραγματικότητα μπορεί να μη είναι άμεσο όμως μας δίνονται όλες οι δυνατότητες να βάλουμε την υλοποίησή του σε… «σταθερή τροχιά»